2009. november 13., péntek

Sportemberek

Az ETO számomra "szent dolog". Amikor tudok, kimegyek focimeccsre, a hazai meccsekre bérletem van, néha idegenbe is elkísérem a csapatot, ha pedig a csapat meccsét adja a tévé, gyakorlatilag nem vagyok itthon senkinek.
Kézimeccsre csak azért megyek ritkábban, mert baráti körömben sajnos nem járnak valami sokan, és így azért nem akkora élmény. Meg hát a sportcsarnok befogadóképessége behatárolt, így a meccsnézés néha elég kényelmetlen... De természetesen figyelem a csajok eredményeit, szurkolok nekik nagyon.
Elviselek sok mindent a csapat körül: vereséget, ostoba vezetőket... Kitartok a két csapat mellett, két dolog idegesít fel úgy igazán: a lélektelen játék, és az emberi hülyeség. Ezek bizony elég megbocsáthatatlan dolgok...
A médiában az ETO-t érintő jogos, vagy csak annak tűnő dolgokat is rosszul viselem, felhúzom magam rajtuk rendesen.
Most a tegnapi Nemzeti Sport szerkesztőségi vezércikke intézett elég éles kirohanást a Győri Audi ETO KC játékosa, Hornyák Ágnes ellen. Ági ugyanis pár héttel a Kínában rendezendő VB előtt lemondta a válogatottságot. Indokként azt hozta fel, hogy neki akkor vizsgaidőszaka lesz a győri Nyugat-Magyarországi Egyetem Apáczai Csere János Főiskolai szakán, rekreáció szakán. Remélem, jól írtam... Ági 19 vizsgára hivatkozik, ami tényleg sok... De ha hokisaink, és főleg vízilabdázóink között jogászok, orvosok vannak, nehogy már egy ilyen szakon legyenek problémái... Válogatott sportoló, ezt biztos tanárai is figyelembe vennék, megkapná a neki járó különleges elbírálást, ebben biztos vagyok... Neki a kézilabda a munkája, ezzel keresi a pénzét, a válogatott mez pedig megtiszteltetés, amit ha alkalmi adódik rá, kutya kötelessége elfogadni, legalábbis szerintem...
Köztudott, hogy Hornyák két győri csapattársa nem lesz ott a VB-n. Pálinger fáradtságra hivatkozott, Görbicz pedig hónapok óta térdsérüléssel bajlódik... Itt Győrben sokan tudják, hogy ők hárman nagyon jó barátnők, komolyan mondom, még azt is megértem, ha Hornyák - nem ilyen későn - azt mondja, hogy nincs kedve szerepelni a csapatban... De így, hogy hülyének vagyunk nézve, ez nagyon nem volt jó megoldás...
Szerencsére a tegnapi Sportban volt olyan írás is, amit öröm volt elolvasni. Az U21-es válogatott kaposvári származású játékosát, Gosztonyi Andrást és családját mutatja be a cikk egy kicsit részketesebben. András édesapján úgy hívják, mint engem, és élvonalbeli kosaras volt, felesége röplabdázott. András ugye focizik, nála pár évvel fiatalabb iker testvérei közül Ákos és Mira is úszik. A fiút hatalmas tehetségnek tartják hátúszásban, Mira pedig speciális versenyeken indul- ugyanis Down-kóros. És ez a "agyontetovált", feltűnő hajviseletű Gosztonyi-gyerek olyan szeretettel beszél a családjáról, olyan harmóniában élnek, jó volt erről olvasni. :)
És ma Gosztonyi ma Győrben játszott az U21-es válogatott színeiben, ahogy már írtam, a Olaszország csapata ellen. De nem mentem ki, mert kollégákkal fociztunk, és ez a heti egy óra most nagyon kell, nem tudtam lemondani róla. A mi focink furcsa volt, mert elég sokan voltunk, sokan voltunk, elég komoly védőfal állt mögöttem, elég kevés lövés jött a kapumra, nem is voltam elégedett magammal. A többiek szerint viszont nem volt ez rossz, és bár nem számoljuk soha az eredményt, szerintem ezúttal mi nyertünk... :) Ja, és megtudtam, hogy az Árkád egyik sportboltjában elfogadják a wellness-utalványunkat, úgyhogy szerintem elmegyek oda, eléggé kopik a kapuskesztyűm, meg hát ha már ott vagyok, körül is nézek egy picit.
Nyertek a srácok is az ETO Parkban, Koman és Németh Krisztián góljával 2-0-ra. Pont arra a buszra szállt fel sok szurker, amelyikkel én is jöttem. A srácok elmondása szerint fantasztikus volt a hangulat, kb. 6 ezren voltak kint. A buszon is volt ám hangulat, volt ám "Ria, Ria, Hungária!", meg jó hangulat is. Egy KISZ-es felügyelőre hajazó ittas utas előszőr ki akarta ürítetni a buszt a "csőcselék" miatt, de a túlerőt látva letett tervéről, még az idősebb nénik-bácsik is nyugalomra intették... Vicces volt...Ez a "csőcselék" egyébként segített leszállni a buszról, még a táskámat is lehozta egyikük.
Sajnos, ez a meccs kimaradt az életemből, de ez a buszos hangulatkép valamennyire kárpótolt, és szerintem nem ma játszottak itt utoljára... :)
Ma már nincs kedvem kibuszozni Écsre, elég fáradt vagyok. Holnap reggel kimegyek Écsre, délután vissza, aztán megyek Katáékhoz Balázs bulijába, vasárnap pedig Árkád. Kb. ennyi is lesz a hétvége...
Jövő pénteken céges buli, utána pénteken pedig a mozgássérült sportbál. Ez utóbbira még nem tudom, hogy megyek-e, még eldöntöm, de van itt program dögivel. Mondjuk néha már ég a pofám, hogy alig vagyok Écsen szüleimnél... Na mindegy, most kell mászkálni, nem 20-30 év múlva. Ez persze hülyeség: akkor is kell majd! :)
Na, ennyi mára, jó hétvégét mindenkinek!
Puszik, pacsik, éljenek a csajok! ;)

Nincsenek megjegyzések: