2010. március 21., vasárnap

Egyebek közt a szingliségről

Jaj, de utálok címet adni... :/ :)
Szóval. Tegnap reggeli közben bekapcsoltam a tévét a konyhában, és az m1 műsorában egy érdekes beszélgetésre figyeltem fel. A SOTE pszichiátere volt a meghívott vendég, ami tulajdonképpen nem meglepő, Tényő óta, tehát a héten legalább kettő családon belüli kegyetlen gyilkosság történt, szóval tényleg volt miről beszélgetni.
A hölgy először is egy furcsa kettősségre hívta fel a figyelmet. Elterjedt régi sztereotípia, hogy a magyar egy depressziós, alapvetően pesszimista nép (vö.: "balsors akit régen tép"), de legendásan tudunk mulatni, ünnepelni is. Tesóm osztrák, indiai, kazah kollégái amikor nálunk jártak, már előre ráhangolódtak az "ungarische Mulatschag"-ra, talán ez se, véletlen.
Ezután a szakember egy finnországi felmérésről kezdett el beszélni. Melynek fő tanulsága, hogy a szingliség káros az egészségre. Tehát akinek családja, gyermekei vannak, azok tovább élnek, egészségesebbek, mint szingli társaik. Emellett pszichésen is egészségesebbek, mert gondjaikat-örömet - jó esetben - van kivel megbeszélniük. Itt viszont kisebb fogalomzavarban vagyok, mert szerintem a szingli ember nem feltétlenül egyedülálló, magányos. Él bele a világba, bulizik, hétvégente csajozik/pasizik, de semmiképpen nem magányos. Ugyanígy az agglegény sem feltétlenül az a társtalan lény. Szerintem...
No, ezzel a lelki plusszal feltöltődve, és a Hollóban elfogyasztott kávé után tértem haza Écsre. Anyuval beszélgettem, majd letáboroztam a tévé elé, meccseket néztem, a héten megjelent Kisalföldeket olvasgattam. Emellett teletexten, és András telefonos értesítései alapján követtem a Diósgyőr-ETO-t. Nyertünk 1-0-ra, de kapusunkat, Szasa Stevanovicot két, időhúzásért kapott sárga lap után kiállították...
Majd elkezdődött a forró drót, telefonon érdeklődtek többen is, hogy hol vagyok, merre merre vagyok, mert este sörözés a Hollóban. Ezt nem terveztem, de azért telefonáltam egy netközelben lévő barátomnak, ugyan nézzem már nekem buszt. Na, ezt buktam, mert 3 percem lett volna elérni, és utána már csak este 9 után jött volna a következő, azzal meg már nem sok értelme lett volna bemenni. Visszajeleztem, hogy ezúttal sajnos nélkülözniük kell a társaságomat. De ők másképp gondolták. :) Balu és Kata a sörözés megkezdése előtt kijött értem kocsival. Ez a barátság! ;) Ja, és én ültem hátul! Ez már valami! :D
Tehát Katával, Baluval, és mentős-fotós Imivel iddogáltunk, még a hivatalos zárás után is eldumáltunk kicsit, 1 óra körül értem haza.
Ma bementem újságért a vasútállomásra, mindjárt kaját rendelek, aztán újabb "sportnap". A Volán-Újváros hokimeccs már megy, ezen kívül lesz egy Manchester-Liverpool, egy Pápa-Újpest, és persze egy ETO-Lipcse női kézilabda meccs. Este pedig Barca-meccs, de azt szerintem nem nézem, mert Anyu jön be, nem akarok vele kiszúrni... :)
Tudtátok, hogy a Tescoban vásárolt színes reklámtáskát elhasználódása/sérülése esetén becserélik? Bizony, rá van írva... Még sose láttam ilyen cserét, de majd legközelebb esküszöm kipróbálom! :)
Narancsvidék. Ezzel a címmel dobtak be postaládánkba egy Fidesz-fikázó kiadványt. Kiadó persze nem szerepel rajta, így csak találgathatunk, hogy az MSZP áll-e mögötte, avagy a Jobbik. Morbid, de itt tartunk...
Az eddigi témákhoz nem illő képhez egy kis magyarázat: Ayrton Senna ma lenne 50 éves. És már 16 éve nincs közöttünk... :(
Puszik, pacsik, éljenek a csajok!

2 megjegyzés:

Geri írta...

Tényleg van egy mondás amely szerint:
"nős férfiak tovább élnek, de jobban várják a halált":D
Hát nem tudom biztos igaz....
Egy biztos ha azt nézem , hogy az egyedülálló férfiakból kerül ki a legtöbb alkoholista. Szóval ehhez még pszichológusnak sem kell lenni....

Gábris írta...

Jaj, Gergőkém, Te kész vagy! :)
El lehet viccelni a dolgot, de a téma a hét történései - és a Naplóban látottak - alapján attól még sajnos komoly. És ezúttal tényleg nem elsősorban magamra vonatkoztatva...
Hm... Az alkoholizmus is remélem, hogy nem rólam jutott eszedbe! :P