2008. november 17., hétfő

Te tudtad?

Ma ismét kaptam egy e-mailt. "Te tudtad?", vagy valami hasonló volt a PowerPoint-diavetítés címe, és különböző érdekes dolgok voltak benne felsorolva. Például, hogy az ember nem tudja megnyalni a könyökét (Hm... Te próbáltad már, kedves Olvasó?), hogy nem lehet nyitott szemmel tüsszenteni (ezt aláírom! :) ), vagy hogy az összes jegesmedve balkezes (höhö, ezen még sosem gondolkodtam...).
De mivel szeretek "nyelvészkedni, és a történelmi érdekességek is érdekelnek, az alábbi három különösen tetszett:
-A kora középkor Angliájában a király jóváhagyását kellett kérni a szexhez. Aki megkapta, szeretkezhetett, de ajtajára ki kellett tenni a következő feliratot: "Fornication Under Consent of the King", azaz "paráználkodás a király engedélyével. A rövidítés jelentését pedig ugye mindenki ismeri...
-Ausztráliában az első angol telepesek meglepődve láttak egy erszényes, furán ugráló állatot. Kézzel-lábbal kérdezték az őslakosokat, hogy ez meg mi a szösz. A válasz így hangzott: "Khan ghu ru". Ami az ő nyelvükön azt jelentette: "Nem értjük önöket" :)
-Lovagkor, Anglia: a veszteség nélkül csatából hazatérő csapatok táblát tartottak a magasba O (=zero) Killed felirattal. Az OK szó innen ered állítólag...
Most hogy én is leírtam mind a hármat, szerintem hülyeség. Szerinted? Ha tudod segíts légyszi! :)
Mert egyrészt sok hülye törvény van máig érvényben a világon, másrészt pedig pl. Németországban nyilvántartják, ki írta le először, hogy "Nyald ki a seggem!". Nyilván németül. Tudtam is, de most nem jut eszembe biztosan, hülyeséget meg nem akarok írni...

Nincsenek megjegyzések: