2008. november 25., kedd

Fogyifoci

Nem, nem fogyókúrás: fogyatékos. Furcsán hangzik, ugye?
Pedig elég gyakran össze szoktunk jönni mozgássérült barátaimmal egy kis focira.
A győri tanítóképző főiskola sportcsarnokában immáron sokadik alkalommal rendezték meg a Mikulás Kupát (hja, be van táblázva az öreg, hozzánk már ilyen korán megérkezik! :P )
Szomorú apropót adott a rendezvénynek, hogy idén már Nagy Krisztián Emléktorna volt a kupa neve. Barátunk éppen nem sokkal a tavalyi torna előtt halt meg hirtelen, sokunk számára máig feldolgozhatatlanul. Kiki amolyan "örökmozgó" volt, sportolt, ha pedig éppen nem, akkor szervezett, szívén viselte sorstársai sportját.
Nem feltétlenül mozgássérültek számára került a torna megrendezésre: voltak értelmileg sérültek, illetve egy kisegítő iskola csapata is elindult. Mielőtt kaján vigyorra görbülne a szád, azt találgatva, hogy én a mozgás- vagy az értelmi sérültek között voltam-e, -hehe! :)- ki kell, hogy ábrándítsalak: idén csak néző voltam, a sérvem miatt nem mertem védeni.
Pedig a focikapuban "megőrülök": ott nem érdekel, hogy milyen a lábam, csak az a fontos, hogy kapumat megóvjam a góltól, nem félek senkitől és semmitől. De most egy ideig sajna nélkülöznöm kell...
A kupát a Sopron csapata nyerte, csapatom a szenzációszámba menő 4. helyen végzett hat csapat közül. Büszke vagyok a srácokra!
Egy kis negatívum: volt ott egy ember. Egykor magas pozíciót töltött be Győr város közéletében, mára már nyugdíjas. Évek óta el szokott jönni sportversenyeinkre, tiszteltem őt ezért. Aztán egy bizonyos ETO-meccsen az ő sorában ültem. Sajnos ki kellett mennem vécére, így ő előtte is el kellett lépnem. Azonnal elkezdett szövegelni: "Minek most mész? Baj van a veséddel?" stb. Zrikának is elment volna. Tudta, hogy ismerjük egymást, a nevén szólítva köszöntem neki. Amig nem voltam ott, feltett társaságának egy kérdést: "Minek járnak nyomorékok focimeccsre?". Itt ezzel a mondattal elásta magát nálam. Barátaim hallották, én nem. De miért találnának ki ilyet? Durva vicc lenne. Nekem egyébként csak egy újabb "gyöngyszemet" sikerült elcsípnem tőle, hogyaszongya: "Jobb volt a kommunizmus, nem volt ennyi mászkálás!". Puff neki...
Neve, posztja mindegy. Nem ő idegesít: a jelenség bánt. Mondja azt, hogy minden nyomorékot le kell dobni a Tajgetoszról, és számolgassa otthon állami nyugdíját. De ne jöjjön el jópofizni társadalmi munkában... Nagyon felidegesített.
Két dolog miatt nem fejeztem ki nemtetszésemet: nem játszottam, nézőként kissé hülyén vette volna ki magát. Pedig ha védek, biztos ott feszítenek barátom (mert ő így szólít minket) mondatai mezem alatt egy pólón. A másik pedig: Kiki szüleinek jelenléte, és Kiki BARÁTOM (itt a különbség!) emléke nem engedte ki belőlem az állatot. Szerencsére, ugyanis semmivel nem lettem volna előbbre, még ha hisznek is nekem...

Kiki! Remélem, tegnap ott fent elégedetten döltél hátra foteledben!
Nyugodj Békében!

Nincsenek megjegyzések: