2009. június 4., csütörtök

Voting time

Vasárnap választunk. De jó... Alapjában véve valamilyen szinten érdekel a politika, figyelem is a történéseket, de abban nincs sok köszönet! Teljesen egyértelmű: egyik kutya, másik eb... Mondjuk az egyik oldallal kevésbé szimpatizálok, ha a képet megnézed, nem könnyű kitalálni melyikkel... Viszont a "másiknak" sem vagyok feltétlen, fanatikus, vagy éppen kritikátlan híve. Rosszak közül a szerintem legkevésbé rosszat? Hm... Ezzel kapcsolatban olvastam valahol, hogy ezzel az erővel mondjuk Hitler és Sztálin között is meg kellett volna találni a "jobbat", ha valami úton-módon egymás ellen indultak volna... Hát, nem egyszerű!
Ahhoz képest, hogy az Európai Unió parlamentjébe választunk képviselőket, rendesen belpolitikai szinten zajlik a kampány. Mondjuk ez ilyen közhangulatban, ilyen gazdasági helyzetben nem is csoda...
A pártok plakátjai? Húúú....
Fidesz: "Elég!" Ezzel van tele az ország, mindenki érti is, mire utal. Nekem mégis szegény nagymamám jut eszembe. Kiskoromban, mikor tiltakoztam, hogy már elég nekem ennyi leves, ő mindig így válaszolt: Nem ég el! Pff... :)
MDF: Bokros + Habsburg! Szánalom...
SZDSZ: burkolt Jobbik kampány. Esküszöm, tolják őket a köztudatba, szerintem jó pár szavazathoz segítik hozzá riválisukat. Drogosok, melegek: tényleg ez most a legnagyobb probléma?
MSZP: kicsit olyan retrós jellegű a plakát, a többi pedig a szokásos Fidesz-fikázás, mondatkiforgatás! Ami undorító: az MSZP kampányfilmjében szereplő középkorú úr egy interjúban elmondta, hogy szó nélkül elvállalta a felkérést, mert még a múlt rendszerben nőtt fel, az anyatejjel szívta magába a baloldaliságot... Basszus... Ez érv? Értelmes, képviselhető "indok" a baloldaliság mellett? A XXI. században? Tizenkilenc évvel a rendszerváltás után? Nevetséges...
Van még ez roma összefogásos lista. Jól öltözött, értelmes, tanult romák beszélnek a filmben. Esélyt kérnek, az előítéletek, a "kirekesztés" kerülését... Hát sokaknak, és köztük nekem is nem ezekkel a jól öltözött értelmes romákkal van bajom, hanem... Na, mindegy... Mindenki érti, remélem...
Orbán Viktor Fidesz-elnök pedig mondott egy olyat, hogy a "hétvégén eldől, mennyi magyar fogja képviselni Brüsszelben a Kárpát-medence magyarságát." Sokféleképpen értelmezhető, viszont szerintem teljesen vállalható vélemény. Romániában és Szlovákiában is indul magyar párt a választáson, akik talán többet segíthetnek országuk kisebbségeiért, mint az anyaország bármely színű képviselői. A szlovákok persze rögtön tiltakoztak, nacionalizmust, revizionizmust kezdtek emlegetni, paradox módon befenyítve a helyi magyar kisebbséget. És Bajnai - legalább részben- megvédte Orbánt. És ez hatalmas előrelépés, Gyurcsány idejében elképzelhetetlen volt, a magyar kisebbség anyaországból érkező - még ha oly szimbolikus- védelme is...
A Forma-1-es futam pedig kormánygaranciát kapott, szóval kezdek megnyugodni...
Az ETO-nál a vihar előtti csend véget ért. Bekvalac edző lemondott, utódjaként Mészély Géza, a kaposvári Prukner László, illetve Szentes Lázár nevét emlegetik. A játékos(el)vándorlása is beindult, de erre majd akkor visszatérek, ha több konkrétum lesz...

Nincsenek megjegyzések: