2016. május 19., csütörtök

Roki, Roxi, Max és Lapaj

Vasárnap a bejegyzés megírása után megittam egy kávét, elmentem a kútra Sportért, majd főztem magamnak tésztát. Aztán kezdődött a Forma-1.
A két fő esélyes, Hamilton és Rosberg már az első körben kiütötték egymást, így nem indult rosszul a Spanyol Nagydíj. 
Akkor még nem sejtettem, hogy ez a verseny hosszú idő után egy picit megidézi a régi klasszikus "húsleves és rántott hús-ízű futamnézések" emlékét. 
Mert vannak futamok, amiket sosem felejtek el. Hungaroring 1997: "Hova tűnt Damon Hill?", Hockenheim 2000: Barrichello első futamgyőzelme: ő a dobogó legfelső fokán bőgött, én a tévé előtt. Kanada 2008: Kubica első és mint később kiderült egyetlen győzelme mind-mind kitörölhetetlen emlékek, és a lista korántsem teljes. 
Most pedig a korábban már említett, mindössze 18 éves Max Verstappen, a korábban szintén a száguldó cirkuszban versenyző Jos gyermeke aratott szenzációs győzelmet. Kimi lett a második, ezt 10-ből 9-szer sajnálnám, most nem bánom. Max zseniálisan, éretten versenyzett, megérdemelte a győzelmet. Minden idők legfiatalabb futamgyőzteseként már beírta magát a sportág aranykönyvébe, de még bőven fogunk róla hallani, az egészen biztos. Az egyik vicces, vagy inkább magát viccesnek tartó Forma-1-es oldalon láttam ezt a "poén". 
A képen látható úr Dávid Sándor, Lapaj, a vívás és az autósportok szaktekintélye. A '70-es évek óta ír és közvetít Forma-1-et, generációk szerették meg miatta a sportágat, nem kis szerepe volt a Magyar Nagydíj létrejöttében is. Őt "lenegatívozni" minimum tiszteletlenség: dőreség, pofátlanság. Hogy ő maga hogy vélekedett saját facebook-oldalán korábbi kijelentéséről Max győzelme után? Íme: "Ez mind kellett Maxnak, hogy világszenzáció legyen belőle, a Forma-1 világbajnokság eddigi legfiatalabb futamgyőztese!Akitől, érdekes, hogy a szakemberek már az első versenyétől kezdve sokat vártak, a jövő nagy reménységének tartottak. Én úgy gondoltam, hogy várok még a dicsérettel, amíg tényleg mutat valamit. És tessék!"
Ennyi, nem kell ezt túlmagyarázni.  
A futamot természetesen itthon néztem. Közben Roxival, az egyik mórás ismerősömmel beszélgettem messengeren, és zenéket is küldött, a magyar hiphop előadó, Dzsiiza munkásságába nyerhettem egy kisebb betekintést. És el kell mondjam, bejövős a pécsi srác muzsikája.:) 
A poszt egyébként eredetileg RoxiMaxi munkacím alatt futott, aztán eszembe jutott, hogy van nekem egy becenevem: Roki. Amit egy cimborától a benzinkutak mozgássérült vécéje után kaptam.XD Bandinak köszönhetően van is egy "Roky" pólóm. A slusszpoén egyébként az, hogy a lány megkérdezte, hogy a fellépő pólójára Roxit, Roxánát, avagy a vezetéknevét írassa-e. Nagyot néztem, az biztos..:)
A nap hátralévő részében net, tévé, olvasás, vacsi. 
Moziba végül nem jutottam el, amit kicsit azért bánok, de egyedül nem volt kedvem hozzá...
Viszont Kisnejemmel telefonszámot cseréltünk.:)
---
Hétfő. Sikerült időben felkelnem, így időben nekiállhattam két német nyelvű pszichológia szöveg magyarításának. A négyoldalas nagyjából elkészült délig, a másikkal nem haladtam valami jól, még keddre is maradt belőle. Egyszerűen meguntam. 
Közben net, messenger, meg babgulyás-konzerv. Meg youtube-on néztem az NDK-ról szóló német dokumentumfilmeket. 
Este pedig a magyar-német hoki VB-meccset néztem. Az első harmad után még vezettünk, végül elfáradtak a srácok, 4-2-re kikaptunk. Mindamellett hatalmast küzdöttek a srácok, le a kalappal előttük!
---
Kedd. Ami ugye hétfő volt tulajdonképpen. Azt hittem kipihent vagyok, de ez az érzés gyorsan elmúlt. 
Viszonylag időben leléptem melóból, elmentem a NAV-ba leadni az adóbevallásomat. A portás pöttyet hülyének nézett, vagy csak szájbarágós stílusa volt. Várakozással együtt 10 perc alatt végeztem. A zebránál majdnem kirántottam egy oszlopot a helyéről, pedig csak kapaszkodni szerettem volna. Mellettem két leányzó jót nevetett a látottakon. Gondoltam rá, hogy benézek a Vendelinbe egy sörre, de aztán lebeszéltem magam. 
Hazatérve észrevettem messengeren egy üzenetet. Nem hiszitek el, ki írt rám, hogy látott a buszmegállóból a 7-es buszon? Igen, Roxi. A pofám leszakadt.:)
Gondoltam rá, hogy iszom egy kávét, de lebeszéltem magam: egy sört ittam. Meg utána még párat. Csak mert jól esett. 
Közben a fehéroroszok 3-0-ra verték a franciákat a hoki VB-n, így kiestünk az A-csoportból. Szépen haltunk meg... 
Szenzációs hír, hogy Vay Ádámot,  a magyar válogatott és a Debrecen hokikapusát szerződtette az NHL-ben Minnesota Wild. Most olvastam, hogy a srác egy ideig a győri Fehér Miklós Gimnázium tanulója is volt. 
---
Szerda. A tervezettnél nyilván később indultam el és értem be melóba, szerencsére lakótársam felkeltett. 
Reggel volt egy érdekes találkozás/viszontlátás. Erről bővebben nem írnék, de szerencse, hogy előző este fogyasztottam némi seritalt, így szerdán semmit nem kellett bepótolnom. 
Háromig meló, aztán német Baluval. Motivációs levelet írtunk. Majd elfutottam postára levelet meg csekkeket feladni. Nem hiszitek el, kivel futottam össze a postán! Nem, nem Roxival: Bandival. Mindketten nagyot néztünk. 
Itthon pihi volt, meg net meg tévé. 
Időben lefeküdtem, volt mit kipihenni.
Kedves(nek csak nagy jóindulattal nevezhető) szomszédasszonyom bekopogott, és volt egy érdekes beszélgetésünk. Velem szimplán tapintatlan volt, másnál sikerült kissé tajparaszt gyökérnek lennie. Hihetetlen... 
Az Európa Ligát a Sevilla nyerte 3-1-re a félidőben még előnyben lévő Liverpool ellenében. 
*
Hahó, segítene valaki néha felmosni a lépcsőházat? XD 
*
Csütörtök. Vujity Tvrtko állítólag a Duna TV-hez szerződött. Van azért az a pénz, amiért korpás lesz a haj. Még a sapka alatt is. 
Megtört a fülhallgatóm...:/ De úgy, hogy csak akkor nem szól rendesen, ha sétálok. Erre tök jó a német "spinnt" szó, illendőbb, mint a b@szakszik. 
Majdnem elmentem fülhallgatót venni, aztán nem volt rá szükség. 
Mára már nincs program. 
Holnap vagy Árkád, vagy villamossági bolt, kéne izzókat vennem. A bolt amúgy a Holló mellett van.:D 
Este meg Magyarország-Elefántcsontpart barátságos focimeccs. 
Szombaton meg ETO-Diósd. Meglepődtem, valamiért az volt bennem, hogy ebben a szezonban már csak a Dorogot fogadjuk itthon. Mondjuk hazudnék, ha azt mondanám, hogy meccsláz van... 
Kata szülinapjára is hivatalos vagyok, de lehet jobb lenne most pihenni. Kattogós időszak van ismételten...:/
Na de majd alakulnak a dolgok. 
Mára pedig ennyi voltam.
Jók legyetek!
Puszik, pacsik, éljenek a csajok!:)

Nincsenek megjegyzések: