2014. június 15., vasárnap

Heuréka

Nem szeretek politikával foglalkozni, lehetőség szerint a blogon is kerülöm a témát, de erről most írnom kell.
A reklámadó kapcsán sokan beszélnek a sajtószabadság korlátozásáról. És akkor most nagy hirtelen az RTL Klub híradója a "kenguru született a nyíregyházi állatkertben" és hasonló fajsúlyos témák után nagy hirtelen elkezdett foglalkozni Orbán Viktor faterjának, meg a felcsúti polgármesternek a pénzügyeivel. Ami nem baj. De miért most? Hogy van ez? 
Ezen a témán úgy elgondolkodtam, hogy nem volt kedvem szendvicset kenegetni, inkább rendeltem vacsit az Ernestóból. Rántott sertésborda sajtos pizzatésztában. Igen fincsi volt.:)
---
Csütörtök reggel majd' másfél liter vizet megittam a reggeli kávéhoz. Sőt még a kisboltban a melóba vezető útra is vettem egyet, ami el is fogyott, mire beértem...:)
Megígérték a telefonszervizben, hogy hívnak csütörtökön, ha kész a telefonom, de nem hívtak. Így maradtam hatig. Aztán bementem a lányokkal a vidékibe. Aztán hazajöttem. Ezúttal nem ittam levezető sört. Rakétát sem.:D
*
"Lehet-e barátság férfi és nő között, és ha igen, miért nem?"-teszi fel a kérdést Karinthy Frigyes.
És a férfi-nő-barátság kérdéskörét boncolgatta a hvg.hu is. (a teljes cikk itt olvasható)
Szerintem létezik, több példa is van rá az életemben. Mondjuk nemrégiben azt mondta nekem valaki, hogy velem ennyi lány főképp sajnálatból barátkozik. 
Nem tudom. Nyilván valaki akár tudat alatt is másképpen viszonyul egy fogyatékos sráchoz, mint egy éphez. De ez azért nem úgyműködik, hogy "gyere barátkozzunk mert sánta vagy...", hanem azért a személyiségünket is beleadjuk ezekbe a kapcsolatokba.:) Na ezt most jól megmondtam.:)
Figyelj, zseniális átkötés következik!;)
*
A történet a Debrecen-ETO meccs szünetében egy fénykép lájolásával kezdődött. Aztán Tibi atya közbenjárásával megismerkedtünk. Elkezdtünk online beszélgetni, és valamivel később megtörtént a "személyes kapcsolatfelvétel" is. 
És örülök, hogy ez megtörtént. Több olyan dolgot megéltem már vele/általa, amit eddig még soha. És csak remélni tudom, hogy én is hozzá tudok adni valami pluszt az ő életéhez. 
Ezt most leírtam. Fogalmam sincs, hogy ő olvassa-e a blogomat, mindenesetre ezt már elmondtam neki. 
Nem, nem keresünk Coelho-idézetet a meghívóra, a családi állapotom sem fog megváltozni. Egyszerűen jó, hogy része lett az életemnek, és ezt többen is észrevettétek.:)
És megint átkötök!;)
*
 Épp vele irkáltam facebookon, amikor észrevettem, hogy kaptam emailben egy fogyatékosos-pszichológiás kérdőívet.
Hm... Mennyire voltam depressziós, rosszkedvű, életunt, magányos az elmúlt négy hétben? Hányszor aggódtam munkám, egészségi állapotom, magánéletem miatt az elmúlt négy hétben? 
Hm... A kérdőívet kb. az egyharmadánál meguntam, és kiléptem. Mivel ismerős ismerőse kérte a kitöltést, valószínűleg neki fogom durálni magam. 
De ha egy sérültekkel foglalkozó SZAKember így áll hozzá a kérdéshez, akkor már nem is csodálkozom annyira az ismerősöm felé érkezett "Miről beszélgetsz egy nyomorékkal?" kérdésen. 
Hm... Szeretnék egyszer egy Hányszor mentél el sörözni a barátaiddal? Hány formástestű kiscicát táncoltattál meg mostanában? Melyik a kedvenc bénavicced? Van-e olyan lány, akinek a szövegétől visítva fekszel az asztal alatt? Mi a kedvenc személyes sztorid, amit fogyatékosságodnak köszönhetsz? vagy hasonló kérdéseket tartalmazó kérdőívet kitölteni. 
Mert ezt a mostanit olvasva tényleg kis híján elkezdtem kötelet fonni. 
Jaj: mókás volt a családra vonatkozó rész. Megbeszélheted-e gondjaidat családoddal? Kérhetsz-e tőlük tanácsot? Stb. 
Amennyiben a tesóm és a sógornőm a családom, akkor igen. 
Mindenhová max. pontot adtam.:)
Este Brazília-Horvátország VB-nyitómeccs. Kb. a 3. percben elaludtam. Az 1990-es Argentína-Kamerun-ra jobban emlékszem.:)
---
Pénteken fater kórházban volt kontrollon. Minden rendben. Jelenleg. 
Felhívtak a szervizből, hogy a telefont nem sikerült kitisztítani, majd menjek be fizetni, meg vigyem el a működőképtelen telefonomat. 
Azt hittem, mérgesebb leszek, dehát több is veszett Mohácsnál. 
Meló után lepakoltam a ruhaszárítót, meg mostam. 
És a ruhapakolászás közben az egyik szekrény mélyén  megtaláltam a számlát és a jótállási jegyet!:)
*
Még délelőtt megtudtam, hogy 88 éves korában meghalt Grosics Gyula, az Aranycsapat kapusa. Hosszú, eseménydús élete volt, most már az égi csapat kapuját fogja őrizni. 
Nyugodj Békében, Fekete Párduc!
---
Ja, a foci VB-n: Spanyolország-Hollandia 1-5. 
A végén felértékelődik a hollandok elleni nyócegyünk...XD
Egész jó meccsek vannak eddig a világbajnokságon. 
A riporterek viszont... Menczer Tamás unott, semmi lelkesedés a hangjában, Mezei Dániel unott, monoton, és még "buta" is, hihetetlen blődségeket mond. Egyedül Gundi dicsérhető. Szerintem. Most viszont kézilabdát nézek, nem focit.:)
---
Tegnap reggel elmentünk tesómmal a Samsung-szervizbe. Leadtam a papírokat, megy a telefon Pestre, remélhetőleg egy héten belül elkészül. 
Aztán piac. Vettünk ezt-azt. Egyebek mellett egy táskát, amivel kiváltom az övtáskát, mert az ciki.:D
Viszont nem tudom felvenni, 5-10 percbe telik, mire normálisan belebújok...:D
Aztán elmentünk élményfürdeni. Örömmel konstatáltam, hogy győri lakcímkártyára 50% kedvezményt adnak.:)
Ezúttal pucér nőt nem láttam...:( :D
Láttam viszont kb. 120 kilós kisebbségi leányzót félig lecsúszott bikinialsóban lépcsőn felfelé hátulról premier plánban..:O 
És nem tudtam kikerülni, mert folyamatos volt a szembeforgalom...:( :D
Tesómmal kiáztattuk magunkat, megbeszéltük az élet nagy dolgait, majd a Belváros felé vettük az irányt. 
Könyvszalon. Vettem egy könyvet. A szürke 50 árnyalat második részét. 
Jaj, nem ám!:D Futballforradalmak. A sportág fejlődésének, a taktika alakulásának története a kezdetektől napjainkig. 
Aztán csatlakozott sógornőm és Dóri barátnéja is, és elmentünk kajálni a Patióba. 
Otthon hajnyírás, foci VB. 
Majd Belváros, nyárnyitó, Neoton-koncert. 
Jó volt, sokkal jobb, mint a tavalyi Omega. És még Esztikével is összefutottam.:)
Az Iparosnál ittunk egy sört. Egy Nemzeti Dohányboltnál még egyet. 
Hm... Tök durva, hogy a sörök-üditők mennyire olcsók egy ilyen trafikban!:O :)
Aztán hazajöttünk.
Megnéztem az olasz-angolt, közben kajáltam: szalonna-sajt-hagyma-retek. Sört már nem ittam. Meg akartam várni a hajnali 3-kor kezdődő Elefántcsontpart-Japán meccset is, de sajna kidőltem. 
---
Ma olyan 8 körül felébredtem. Elmentem Sportért. Az új táskámban. Két újság elfér benne.:)
Pihentem-olvastam, mosogattam, lasagnét sütöttem. 
Majdnem találkoztam Dóri exkolleginával, aki a közelben járt, de aztán halasztottuk a talit. 
Aludtam helyette. 
Most magyar-szlovén kézi, meg Svájc-Ecuador foci. 
Meg majd aludni is kéne, mert igen álmos vagyok. 
---
Jövő hét? 
Meló, telefonvárás, esküvő, VB. 
Meg még ami jön!
Majd mesélek!
Jók legyetek!
Puszik, pacsik, éljenek a csajok!;)

Nincsenek megjegyzések: