2013. október 20., vasárnap

Háztartási alapismeretek

Nehéz a magamfajta egyedülálló-egyedül élő agglegények élete. Ezúttal csak a háztartásra, a házimunkára gondolok. Azon kívül, amire mindig szoktam!:)
Este a bejegyzés megírása után mostam. 
Valami nem stimmelt, mert a mosógépből kipakolva nagyon vizesek voltak a ruhák. Szerencsére ezt megosztottam Dórival is, aki azt válaszolta rá, hogy akkor centrifugázzam ki őket.
Hm... Teljesen logikus, kézenfekvő megoldás, magamtól biztosan nem jutott volna eszembe. 
Gyorsan lepakoltam a ruhákat a szárítóról -igen, az új, zöld-fehérről:)-, visszaraktam mindent a mosógépbe, és kicentrifugáztam a ruhákat. Eddig azt sem tudtam, hogy van külön centrifuga-program.:)
Azt nem tudom, hogy a mosógép elromlott, esetleg pusztán rossz napja volt, vagy én indítottam el rossz programot, ez majd a következő mosáskor kiderül. 
Mindenesetre a külön centrifugázás sikeres volt. Bár a gép olyan hangos volt, mint egy traktor...:/ :)
Szóval újra kiteregettem. Aztán tévé, net, pihi. 
Jó kis parasztvacsorát ettem: kolbász, szalonna, paradicsom, hagyma, sajt- kiflivel és friss teával.:)
---
Reggel 10-kor indultam el az Árkádba cipőt venni. Szerencsém volt, a busszal együtt értem a megállóba, szóval egy percet sem kellett várnom.
A bevásárlóközpont előtt összefutottam Lui barátom anyukájával. Lajos szerdán jön Madridból-mondta Erzsi néni.
Egy pillanatra összezavarodtam, de kijavítottam, hogy Barcelonából jön.
És tényleg. Erzsi néni keveri a két várost.
Én szerencsére nem.:D
Ezután bementem a Humanicba.
Kb. fél perc alatt megtaláltam a férfi cipőket. 
Egy másik fél perc alatt találtam egy cipőt, ami nem néz ki rosszul, viszonylag stabilnak is tűnik, és az ára sem veszélyes. 
Ezután a próba. Legyen mondjuk két perc!
Cipő okés, kb. 2 perc alatt fizettem, és meghallgattam, hogy a blokkot meg kell őrizni, ha bármi gond lenne a a cipővel. 
Ezen persze jót mosolyogtam, mert az én járásom nem rendeltetésszerű cipőhasználatnak minősül, és nincs az a cipőbolt, ahol az általam visszavitt cipőt kicserélném.
Szóval nagyjából öt perc alatt lezavartam a cipővásárlást!:)
Utána el kellett mennem vécére. Vagyis mosdóba, mert úgy elegánsabb. 
Aztán majdnem összepisáltam magam- már bocsánat! -ennyit az eleganciáról...:)
Történt ugyanis, hogy egy néni alkudozott a vécésnénivel, hogy szeretne egy kis kedvezményt, mert ő szegény, az 50 forint pofátlanul sok, ő meg egyébként is vásárolt az Árkádban. 
Mondom bammeg ilyen nincs... Persze nem kap(hat)ott kedvezményt, de a fizetés ugye nem kötelező. De azért illik. Vagy szoktak. Vagy mi...:)
Aztán elmentem Sportért, és hazajöttem.
Az új kávézóba nem mentem be, valahogy túl csillivillinek tűnt, pláne egy humanicos szatyorral a hónom alatt...:)
Itthon főzőcske következett.
Sonkás grízgombóc leves. Zacskós. 
Alap. De igazából máig nem tudok megbarátkozni a "forrásban lévő vízbe" szóösszetétellel. Így aztán általában már a hideg vízbe beleszórom a port...:)
Utána francia "desszert": hagymás-szalonnás kenyértészta elzászi módra. A Lidlből. 
Jók ezek a gyorsfagyasztott kaják. Praktikusak.
De valami rejtélyes okból kifolyólag az elkészítési útmutató magyar fordítása gyakran hibás. Azt írta, hogy legmagasabb hőfokon elő kell melegíteni a sütőt 10 percig, aztán a tésztát készre sütni.
A cseh-szlovák-horvát-szerb leírásból összeraktam, hogy 250 fokra kell a sütőt beállítani, és a tésztát 10 percig sütni. És finom lett. 
Jóllaktam. A kávéfőzés már csak laza ujjgyakorlat volt.:)
Négykor kezdődik az ETO női kéziseinek BL-meccse. 
Fél 5-kor meg Újpest-ETO foci, szóval körkapcsolás lesz.:)
Utána meg levezetésként belenézek a Veszprém meccsébe is. És ennyi volt a hétvége...:(
Ja: kezd összeállni a fejemben a "csajos poszt", de a megírást még megfontolom, pöttyet mazochista írás lenne...XD
De mára ennyi voltam.
Jók legyetek!
Puszik, pacsik, éljenek a csajok!;)

Nincsenek megjegyzések: