2013. február 16., szombat

Három Oscar

Vasárnap az eredeti terveknek megfelelően nem csináltam semmi érdemlegeset. Elmentem a kútra Sportért, rendezkedtem, pihentem. Emellett nyertem a lottón. Vagyis Anyunak lett kettese, de hát ez nem meglepő, ezekkel a számokkal havonta legalább egyszer jön valamilyen nyeremény...:)
Emellett még sajtos virslit sütöttem, iszonyatosan kreatív kezdek lenni a konyhában!:)
Este pedig megnéztem az Oscar című vígjáték francia változatát Louis de Funes-vel a főszerepben. Háát... Nem tudom... Nem volt rossz, de azért még mindig az amerikai, Stallone-féle amerikai változat az egyértelmű favorit.
---
Lemondott XVI. Benedek pápa. Ez elég meglepő, váratlan fejlemény, ő mindösszesen a második pápa, aki lemondott, és nem haláláig állt a katolikus egyház élén.
Hivatalosan egészségi állapotával indokolta a döntést. Az összeesküvés-elméletek világát éljük, nem kizárt, hogy van más is a háttérben, de ezt gondolom soha nem fogjuk megtudni.
Mindenesetre kíváncsi leszek, hogy a leendő egykori pápának lesz-e kapcsolata a külvilággal, milyen "szabályok" fognak rá vonatkozni, milyen színű reverendát fog hordani (állítólag erről is bőszen találgatnak), és hogy ki lesz az utód. Vagy inkább milyen nemzetiségű...
---
Nem politizálok. De azt le kell írnom, hogy láttam a tévében a Hallgatói Hálózat egyik "szóvivőjét" studióbeszélgetni. Bohóc. A riporternőről hírtelen rá váltott a kamera, és azt láthattunk, hogy mosolyogva nyelvet öltöget...
Szánalmas volt, de nagyon!
---
Tök furcsa, hogy akik csak felületesen ismernek, az első benyomásuk a leggyakrabban az, hogy én egy "rendes srác" vagyok. 
Nyilván jobb, mintha az ellenkezőjét gondolnák, meg bízom is benne, hogy tényleg így van, de azért nagyon furcsa ezt hallani/olvasni. És köszönet érte.:)
---
Kikerülhet a birkózás az olimpia programjából. Ez a sportág már az ókori görög játékokon is jelen volt, most azonban veszélybe került (jelen)léte, a wakeboard, fallabda, a "3 a 3 ellen"-kosárlabda" és társaik bőszen kopogtatnak bebocsátásra várva, a birkózás pedig kikopni látszik...
Nagy kár lenne érte. Egyrészt ha máshol nem, az olimpia "világában" adni kellene a hagyományokra. 
Bár ha jobban belegondolok, ez is hiú ábrándnak tűnik!
Gondoljunk csak bele: 1996-ban mindenki azt várta, hogy a 100 éves jubileum kapcsán Athén kapja az olimpiát, mégis a Coca-Cola-főhadiszállás Atlanta lett a befutó!
Vagy: az ókorban olimpia idején fegyverszünet lépett életbe, a XX. században pedig a két világégés miatt olimpiák maradtak el, illetve nemzetközi konfliktusokra hivatkozva játékokat bojkottáltak.
Ezzel csak annyit akartam mondani, hogy pénz beszél...
A birkózás egyébként tipikusan az a sportág, aminek nem nagyon értem a szabályait, de nagyon tudok szurkolni!:)
Magyarország egyébként rendkívül sikeres ebben a sportágban. A 100. magyar olimpiai aranyérem 1972-ben München Hegedüs Csaba révén birkózásban született meg, de már személyesen emlékszem Sike András '88-as szöuli aranyára, '92-ben Barcelonában Repka Attila-győzelmére, vagy a jobb sorsra érdemes Farkas Péter éremharapdálós ünneplésére...
Szóval kár lenne érte, na...
---
Nagyon belevetettem magam ebbe az eszperente-témába. Tegnap már egy dalszöveg-átiraton is agyaltam, a gáz "csupán" annyi, hogy elfelejtettem, mi volt az...:)
---
A héten egyébként kissé megfeneklett a mínuszóra-eltüntető hadművelet. Csak egyszer voltam sokáig, akkor főnököm negyed 7-kor dobott haza. 
Ma pedig nem is mentem, fáradt voltam, inkább aludtam...
De még van két hetem, szóval még nincs minden veszve!
A maradékot meg ugye szabiból fogom kiíratni.
Ez mondjuk annyira nem nagy baj. Nagyobb nyaralást úgysem tervezek. A "Kivel? Miből? Hová?"-kérdések megválaszolása segít a probléma megoldásában.
Mondjuk tesómékat majd azért szeretném meglátogatni...
Ja, és legalább már a reggeli kelés nem okoz -akkora- problémát, a héten minden nap terv szerint keltem!
---
Elindult a BL. A Barca még nem lépett pályára, így csak háttérből nézegettem a meccseket, úgy néz ki, tényleg kezdek kicsit kiégni, hiányoznak a koleszos meccsnézések. Ma este azért a győri kéziscsajok Larvik elleni BL-meccsét megnézem!:)
---
Valentin-nap. Nyekk. No comment... Egy kollégámat elkísértem virágboltba. Ennyi.:)
---
Egy elég otromba "poént" írtam ki facebookon Oscar Pistorius esete kapcsán. Tényleg sajnálom, elnézést mindenkitől, a posztot töröltem!
A dél-afrikai végtaghiányos atléta a hírek szerint több lövéssel agyonlőtte barátnőjét, az első információk alapján véletlenül, aztán kiderült, hogy valószínűleg előre megfontolt szándékkal.
Soha nem volt a szívem csücske a srác. 
Egy sérült sportolónak szerintem semmi keresnivalója az épek olimpiáján. Ha "lebőg", akkor "felesleges" volt a felhajtás, ha túl jól szerepel, akkor meg "jaj, mert neki előny a speckó műláb".
Szóval nehéz ebből jól kijönni, neki sikerült!
Aztán paradox módon a paralimpián kikapott, és épp az ellene is gyakran felhozott, speciális művégtag okozta előnyre hivatkozott legyőzője kapcsán. Ez nem volt igazán sportemberi viselkedés...
Mindenesetre Lance Armstrong után egy újabb ikon van letűnőben. 
Részemről szorítok a srácnak, hogy kiderüljön, hogy "csak" egy otromba baleset történt...
---
Anyunak ma van a születésnapja... Ma lenne 61 éves...
Nagyon furcsa a múltidő, és a feltételes mód... :(
Halála óta rengetek baráttal, haverral, ismerőssel beszélgettem...
Két dolog. Sokan mondták, hogy az évfordulók "nehezek" lesznek. 
Ez stimmel. Még az átlagosnál is többször eszembe jut, és nagyon-nagyon hiányzik...
A másik pedig az elengedés. Tudom, hogy meg kell próbálni elengedni, ez nem kérdés. 
De még mindig nem sikerült...
Ha valahonnan hazaérek, még mindig bevillan, hogy felhívjam, elmeséljem neki, hogy merre jártam, megkérdezzem tőle, hogy minden okés-e. Aztán persze gyorsan rájövök, hogy semmi nem okés...
Vagy: hiába csak 1-2 napot volt nálam hetente, ha mondjuk kimegyek a konyhába, eszembe jut, hogy ott tesz-vesz valamit, vagy a nappaliba lépve, hogy ücsörög a kanapén...
Szóval iszonyatosan nehéz... Az Écsen létről nem is beszélve...
---
Szóval ma nem mentem dolgozni, de Écsen sem voltam, apuval megbeszéltük, hogy majd inkább jobb időjárási viszonyok között menjek, most elég veszélyesek arra az utak és a járdák...
Helyette az ETO Parkban voltam, elég eseménydús "kirándulás" volt.
A postán kezdtem, csekkeket fizettem be.
Aztán találtam egy fodrászatot. Bemenni nem mertem, mert éppen csak nő vendégek voltak, semmi utalást nem láttam arra, hogy az egyben férfi fodrászat is. 3-4 ezer forintot meg nem szívesen adnék egy gépi hajvágásért, akármilyen jól is néz ki a fodrászcsaj!:)
Ezután CBA, bevásárlás. Csak annyi volt a probléma, hogy elfeledkeztem róla, hogy egyedül, és nem kocsival vagyok, kicsit sok dolgot vettem, mármint főleg súlyra: konzerveket, stb.
Könyvesbolt. Akciós a Káma Szutra!:) Az elején leírják, hogy egyes pózok kipróbálása nem ajánlott, ha nehézséget okoz a mozgás! 
Hát belelapozva elmondhatom, hogy jogos a felvetés!:)
Ebédeltem is, napi ajánlat 890 forintért. Finom volt, laktató volt, csak annyi volt a gondom, hogy nehéz volt az evőeszköz. Ilyet sem pipáltam még...:)
Majd felvettem a lottónyereményt, vagyis visszaforgattam újabb szelvénybe, meg tippmixet is adtam fel.
Az ETO Shopban láttam egy nagyon pöpec pólót, az ETO két bajnokcsapatának címerével, meg az aktuálissal.
Nem is volt drága. A gondom mindösszesen annyi volt vele, hogy a nyakán lévő cédulán rajta van, hogy "Lady Fit", vagy valami ilyesmi. És magamtól nem tudtam eldönteni, hogy ez egy női póló, avagy egy márkanév...:)
Aztán hazajöttem, csak egyszer estem el út közben, és csak az egyik ujjamat törtem el majdnem... De talán rendben vagyok!:)
---
Ma még csekkrendezgetés, meg egy hét után lepakolom a szárítót. Már egészen biztosan megszáradtak a cuccok!:)
Aztán ugye kézimeccs, meg alvás. Be kell hozni a lemaradást, bár a tegnapi 10 óra szunya nem volt rossz....
Holnap ugye elmegyek Sportért, meg megnézem a Mónitól kapott filmet. Meg még mindig van rendezkednivaló!
És "főzök" is. Azaz konzervet melegítek. Babgulyás, töltött paprika, lecsós rizs, vagy borsófőzelék a választék...
Jaj, mit nem adnék Anyu vasárnapi húsleveséért...:(
 ---
És megint az a helyzet, hogy kb. hétfő reggelig nem fogok élőben senkivel sem beszélni! Ez azért elég gáz... Na mindegy...
Egyébként jött egy elég "érdekes" felvetés. 
Ide nem akarom leírni. De ha privátban rákérdezel, megírom. De vannak emberkék, akiknek akkor sem írnám le, ha rákérdezne.:)
Mindenesetre pár emberke véleményére kíváncsi lennék!
Na, és ennyi voltam mára!
Jók legyetek!
Puszik, pacsik, éljenek a csajok!;)

Nincsenek megjegyzések: