2014. január 7., kedd

Bizarr járás

Nem tudom, mit ártott nekem szegény blogom, de tegnap is eszembe jutott, hogy ma még írok egy bejegyzést, aztán egy időre elbúcsúzom, mert senki sem kíváncsi a fürdőszobás-mozgássültes nyavalygásaimra... Na jó, a senki azért túlzás, meg aztán valahol ki kell adni a feszültséget, szóval nem lesz szünet.:) Nyavalygok.:P
---
Pénteken délután beszéltem telefonon az előző bejegyzésben említett, magáról merész képet posztoló lánnyal. Még előző este megbeszéltük, hogy lehet, hogy tud segíteni fogyatékos-témában, csak írjam le, mi a gond. 
Leírtam, és megkért, hogy küldjem el a számom, és elmondta, mit tudott meg. Szerencsére nagyon hasznos infókat mondott.:)
Fura volt, mert szerintem vele annak idején csak futólag beszélgettünk. Mármint egy koleszos ismerősömnek a húga. Mondjuk a nővérétől meg még van egy meghívásom, szóval lehet, hogy még mindkettőjükkel fogok találkozni. Vagyis nagyon remélem....:)
Estefelé pedig Harcsi barátom jött át meglátogatni. Megmutattam neki a fürdőszobát, és meg akartam mutatni, milyen könnyű leszedni a csempét a falról. Leszedtem egyet. Leesett két sor...:O
Jó vendéglátó módára sütöttem melegszendvicset is. Amit egyedül ettem meg, mert Gergő nem kért...:)
Elbohóckodtunk, elkomolykodtunk, ahogy mondani szoktam, megbeszéltük az élet nagy és kevésbé nagy dolgait...:)
---
Szombaton délelőtt bementem a városba. Először vettem buszbérletet. Gáz volt, mert a kártyás fizetés nem működött. Aztán a készpénznél akartam PIN-kódot nyomni...:O Egy csajszi szólt rám, hogy talán pénzt dobjak be... Megoldottam. 
Aztán vettem cigit, Horváth Edéről, a Vagongyár -nem tévesztendő össze a kocsiszereldével..:P- egykori vezérigazgatójáról szóló könyvet a Kisalföld-pavilonban. Meg Sportot, meg lottót, meg tippmixet. 
Délután meg hamburgert és gyrost rendeltem egy -számomra legalábbis- új helyről. És ismertük egymást a futárral!:)
Khm... Ha jól emlékszem, öttel járt alattam, és 17 éve nem találkoztunk...:) Tudom, hogy fóbiás vagyok, de valószínűleg a járásom miatt emlékezett rám, ugyanis elkezdte sorolni mozgássérült osztálytársainak a nevét. 
És mi hárman voltunk az első mozgássérült fecskék a Feketében.:) Mármint a konduktív csoportot leszámítva..:)
Este terveztem egy lájtosabb kimozdulást, de aztán itthon maradtam. 
Facebookon nézelődtem. Egy kolléganőm adatlapját nézegettem, és a tesójáról láttam egy olyan fotót, amin Alonso sisakjva van a kezében...
Ennek eredetére rá kellett kérdeznem. 
Jött is a válasz, tök jól elbeszélgettünk. 
Olyan jól, hogy bevallhattam neki, hogy én tulajdonképpen nem tudom, ki ő, a közös ismerősök alapján igazoltam vissza. 
Szerencsére nem nézett hülyének, elmondta, hogy hol szoktuk látni egymást, és hogy legközelebb majd bemutatkozik. Őőő ez tök jó, csak én ilyenkor totál zavarban szoktam lenni...:$
---
Vasárnap délelőtt feljött hozzám egy gázszerelő ismerős. Elvitte a kigyulladt bojlert, és beszélgettünk, hogy mi lehetett a hiba, meg megbeszéltük a körülbelül rám váró továbbiakról. 
Akkor elkezdtem látni a fényt az alagút végén.
Ma eljutottam odáig, hogy ismét messzire került az a bizonyos fény...
Aztán tesómmal futottunk egy kört az ETO Piacon. Vettünk tojást, meg kenyeret, meg ebédet...:)
Délután relax. 
---
Hétfő. Hát elég érdekes egy nap volt tegnap... Nem tudom, időrendileg mennyire leszek pontos, rengeteg helyen megfordultunk sógornőmmel is tesómmal. 
A biztosítóban kezdtem a napot. Végülis szinte mindent megkérdeztem, amit akartam. Csak azt nem, hogy megkapom-e a kárszakértő által fillérre említett összeget, ha nálam az sehol nincs írásban rögzítve...
Aztán kiderült, hogy a tűzeset kapcsán említett kolleginának a közelben van intéznivalója. Megvártam. Telefonon egyeztettünk, ahogy közeledik. Az egyik hívását aztán szinte másodpercek múlva egy másik követte. Annyi történt, hogy egy sarkon vártam rá, ő pedig megkért, hogy álljak el a sarokról, mert a strichelést a törvény büntetni. Megnevettetett. Ezt is szeretem benne...:)
Váltottunk pár szót, aztán hívtak tesómék, hogy megérkeztek, a vasútállomáson várnak. 
A leányzó odakísért, majd mentünk tovább. 
Győr-Szol. Megkaptuk a másik kapunyitót! Már háromszor kerestük hiába, kiderült, hogy a közös képviselő nem a  portán, hanem az ügyfélszolgálaton adta le...
A kéménybélelésről... Akkora a kavarc, hogy majdnem elsírtam magam... Ezt tényleg nem szeretném részletezni. A költségeket elvileg a társasház állná, de nem kizárt, hogy nem lesz rá pénz, így nekem kell kifizetnem... Méterenként 16 ezer forint, és a "rám eső rész" olyan 5 méter... Az b@szna még be, ha rám esne egy kémény...:O :D
Innen a kéményseprőkhöz mentünk. 
Holnap jönnek kéményt bevizsgálni. Ez asszem 7-8 ezer forint, és meg fogják állapítani, hogy bélelni kell. 
Majd jön a béleltetés, a végén pedig 8-10 ezer forintért átveszik a kéményseprők a kéményt. 
Tényleg a rövidített verziót írtam le. És a sírás kerülget. Megyek is, hozok papírzsebkendőt... :( :)
Átmentünk az Árkádba. Edit szüleivel vásároltunk a Media Marktban. Mögöttünk egy nő elkezdtett hisztizni, hogy csak egy kassza van nyitva. Majdnem beszóltam neki, ugyanis nem voltam nyugodt...
Aztán bementünk két mobilszolgáltatóhoz, mert 10-én lejár a hűségidőm. Kb. tíz éve vodás vagyok, nem kizárt, hogy váltok telenorra. Meglepett, hogy a facebook, a mail, meg a nemtommi nem számít bele az adatforgalomba...:O
Ha viszont vodás maradok, akkor még ebben a hónapban meglepem magam egy új telefonnal. A kiszemelt megvan. De tényleg nem sürgős, mert a szoftverfrissítés után tökéletesen működik, csak a viber "döcög".
Onnan elmentünk ebédelni a Patioba. Én voltam az éttermi fogyatékos.XD
Elhagytam az Erzsébet-utalványaimat...:(
Innen az OTP-ba mentünk, feloldottam a lekötött pénzt, és beállíttattam a havi két ingyenes készpénzfelvételt. 
(Achtung! Közérdekű közlemény: ezt január 15-ig kérni kell!)
A pénzfelvét-limitet is megemeltettem, mert most egy vagon pénzt el fogok b@szni a fürdőszobára...:(
Leveztésként elmentünk a Magyar Államkincstárba, a fogyatékos támogatásomat megigényelni. 
Hm... Kinézték a gépből, hogy június 30 óta nem kapok semmiféle fogyatékos ellátást. Elmondták, hogy háziorvosi papír kell, meg a vonatkozó zárójelentéseim eredeti (!) példánya, és a beadástól számított fél éven belül (!) értesítenek, hogy hivatalosan is mozgássérült vagyok-e.
Az OBI-ban megnéztük a fürdőszobaszekrényeket, mert az megolvadt a tűzben...:( Meg vettünk b@szott nagy szemeteszsákot. És nagyon cuki volt a kasszáscsaj...:)
Innen aztán hazajöttünk, és kipakoltuk a fürdőszobát. Először nem folyt le a kádban a víz, és a kád mellett is vizet véltünk felfedezni. Aztán a kád mellett még nem, de a kádban már igen. 
Na, ha kádat is kell cserélni, akkor elgondolkodom, hogy vonat alá vetem magam, vagy a tizedikről ugrok le. A tűzhalál nem vicces...:/
Egyébként meg vonat alá nem ugrok, mert amilyen balf@sz vagyok, megmaradok. A tizedik meg a tériszonyom miatt necces. 
Ezzel még mindig nem volt vége a napnak, bementünk a kórházba apánk ügyében beszélni a dokival. Meg az enyémben is. 
Legvégül Spar, vettünk lefolyótisztítót. Meg sört. A lefolyótisztító ráfolyt a sörre... :( :D
Elég depresszív hangulatban, és hullafáradtan értem haza, zárásként megnéztem a Hír TV-n a Trollfoci-riportot. 
---
Még ma sem dolgoztam. A háziorvosnál kezdtem a napot. 
Annyian voltak, mint az oroszok, így nem vártam ki a sort. 
Fel akartam írni a rendelési időt. Papírt nem találtam, tollat csak alig, így egy borítékra jegyzeteltem. 
És meglettek az Erzsébet-utalványok is...:)
Innen a kórházba mentem. 9-re volt randim a dokival, úgyhogy először bementem az intenzívre cimborának beköszönni. 
Aztán fél 9-re odamentem az ortopédiára, 11 előtt végeztem. 
Apu-projekt talán sínen van, aztán engem is megvizsgált. 
Nem volt kötelező, de lett egy friss orvosi szakvéleményem.
Hm... A lábujjaimat nem tudom mozgatni....:( Ezt persze eddig is tudtam, de mindig ledöbbenek rajta. Ez talán magyarázza enyhe láb-fetisizmusomat....:$ Na jó, ez persze csak poén, de ettől függetlenül néha le szoktam döbbenni, amit egyes csajok -főleg nyáron papucsban, szandálban- a lábfejükkel, lábujjaikkal művelnek... A látványtól kitörik a bokám...:D
A szakvélemény megírása viszont mókás volt, a doktor úr elkérte egy korábbi szakvéleményemet, hogy abból merítsen ihletet, mert a járásomat nehéz megfogalmazni... Nos, "rendkívül bizarr, billegő járás, végtagjait nem emeli meg..." lett a végeredmény...  
Beszélgettünk a dokival. Valószínűleg évtizedekig el fogok tudni így sétálgatni, arra kell figyelnem, hogy ne hízzak el, meg a hátizmomat kell erősíteni, hogy a gerincem bírja a természetellenes terhelést. Úgyhogy majd konzultálnom kell Zsófival ezügyben...;)
Innen újra ITO, cimborámnak kávé-, és cigiszünet. 
Majd a Mekiben vettem jutalomfalatokat, és hazajöttem. 
Öntöttem lefolyótisztítót a kádba, ebédeltem, aztán lefeküdtem aludni. 
Kimostam a kádat, talán okés teljesen. 
Közben befutott tesóm, hozott Écsről csempe-, meg járólap-maradékot. 
A kiszemelt villanyszerelő is jelentkezett. Komolyan kezdek befordulni...:/ :)
Ma még kocsonya-vacsi, fürdés, mosogatás. Holnap megyek dogozni, komolyan mondom, már tiszta felüdülés lesz...:) 
De 2-re itthon kell lennem. 
---
Komolyan mondom, a kiszolgáltatottság zavar a legjobban. Hogy a szomszédba járok fürdeni, nem tudok mosni, teafőzőben forralok vizet, mert a fazekat nem bírom el... Tesóm mondjuk a fazékról le is tiltott...:( :)
Szülinapomra szerettem volna új fürdőszobát, jelen állás szerint örülni fogok, ha névnapomra minden elkészül...:(
 F@szkivan.
Bocs, nem hisztizek... 
Inkább abba is hagyom mára!
Jók legyetek!
Puszik, pacsik, éljenek a csajok!:)

Nincsenek megjegyzések: