2013. szeptember 22., vasárnap

Aki nem lép egyszerre

A cím innen:
A sánta bemegy a cukrászdába
- Jó napot kívánok. Van rétes?
- Sajnos nincs.
A sánta elindul az ajtó felé.
Közben bejön egy kis fiú, kér egy rétest, kifizeti és kimegy.
A sánta visszamegy és megkérdezi
- Nekem mért nem adott rétest?
- Hát tudja: Aki nem lép egyszerre...
Mert ebben a posztban több "mozgássérültes" téma lesz...:)
Sajátos bojkottját választottam a szingapúri Forma-1-es nagydíjnak. Vettel újabb pole pozíciója után a futam rajtjához időzítettem a bejegyzés megírását. Ha bármi érdemleges történik, felfüggesztem az írást. 
Michelisz Norbi amúgy futamot nyert az első szuzukai WTCC-futamon. Riszpekt.:)
---
Vasárnap délután Gergővel és Zsófival találkoztam. Először a plázában lévő Lipóti Kávézóba ültünk be. Hülyéskedtünk, megvitattuk a világ nagy és kevésbé nagy dolgait. Majd távoznunk kellett, kedvenc kávézóm dolgozóinak ugyanis meetinget tarottak.
Úgy volt, hogy hazamegyünk, de aztán "kis" gondolkodás után egy sportpubban kötöttünk ki, és megnéztük az MTK-ETO focimeccset. 
A hely nevét direkt nem említem. Ott egyikünk sem törzsvendég, ennek megfelelően (?) a pultoslány nem kicsit morcos volt, engem kb. egy szigorú kiképzőtiszt és egy matektanárnő keverékére emlékeztetett. 
A meccset egyébként 2-1-re az ETO nyerte, az első 60 perc még edzőbuktató játéknak is gyenge volt, utána azért megmutatták a srácok, hogy tudnak játszani- ha akarnak...
A nem kötelezők és meglepetések jöttek tippmixen, de egy osztrák meccs miatt buktam 27 ezer forintot...:(
---
Hétfőn másfél óra szundi-üzemmód után 6 körül sikerült felkelnem, ennek megfelelően elég buta napom volt. Fáradt voltam és nyűgös...:)
Este net, facebook, döglés, és kb. ennyi...
---
Kedden kelés fél 6-kor, alakult a molekula.:) 
Megint este fél 9-re mentem fogorvoshoz, de ezúttal nem mentem előtte haza, hanem melóból a plázába indultam. Volna, de nem találtam a fülhallgatómat. Anélkül pedig nem szeretek (tömeg)közlekedni. 
Szerencsére egy neve elhallgatását kérő kolléganőm megtalálta.:)
A plázában befizettem két függőben lévő számlát, kávéztam, kajáltam, a fennmaradó időben pedig bambán néztem magam elé egy padon ücsörögve. Nagyon izgalmas volt...:)
Megbámult egy 8-10 év körüli kislány. Igen, a járásomat... 
Tudom, én vagyok hülye, hogy ezeket felveszem... De most nem erről van szó... "Nézd anya, hogy megy az a srác!"-mondta a lány az anyukájának, de olyan hangsúllyal mintha legalábbis egykerekű biciklin tekertem volna... 
Szegény anyuka meg igen szégyenkezve nézett rám vissza, pedig nem volt oka rá. 
A fogorvos sima fájdalommentes beavatkozás volt, legközelebb október 22-én kell mennem. 
Hm... Mozgássérült sportrajongóként furcsa megélni, hogy ugyanazon a napon jelentik be, hogy a Honvéd új stadiont kap, meg azt, hogy gondok vannak a mozgáskorlátozott gyerekek oktatásával, gyógyításával foglalkozó Pető Intézet finanszírozása körül. 
A legfájóbb az, hogy az intézet a politika játékszere lett, kormányoldal és ellenzék jól elcsámcsog rajta, hogy "kiafaszagyerek", a sérült gyerekek sorsa -sajnos- sokadrangú kérdés...
---
Szerda. Délután bementem Gergő kollégával a városba. Neki volt valami elintéznivalója, és mondtam neki, hogy elkísérem, a parkolási engedélyemmel könnyebben talál parkolóhelyet a belvárosban. 
Amíg ügyintézett, én elindultam egy számítógépes bolthoz, házat venni a külső vinyóhoz, de nem találtam meg, visszafordultam. 
Aztán elmentünk kocsival, de akkor meg nem azt kaptuk, amit kértünk, és csak itthon vettem észre. Szóval volt még egy köröm az üzletbe, de erről majd később... :)
Este semmi extra, facebook, tévé... És kikapott a Fradi női kézilabdacsapata Dunaújvárosban...:) Innentől gyakorlatilag semmit nem ér, hogy az első fordulóban megverték az ETO-t, előztünk is a tabellán...:)
---
Csütörtökön végre sikerült 5-kor felkelnem. Időben beértem, jól is telt a nap.
Érdekes és izgalmas munkanap volt, ennek okáról nem szabad írni.:)
Azt azért talán megemlíthetem, hogy egy német kollégával volt egy 28 perces telefonbeszélgetésem, a végére úgy kiszáradt a torkom, mintha 2 németórát végigbeszéltem volna.:)
Este meg pizzát "kellett" rendelnem, mert megromlott a kenyerem... :( :)
De nagyon finom volt. Pizza Forte. Kicsit olyan Pizza Hut-feeling.:)
---
Péntek. Hát nem semmi egy délután volt. 
Ugye el kellett mennem a számítógép-boltba. Nem nagyon volt hozzá kedvem, az is megfordult a fejemben, hogy a számomra teljesen használhatatlan gépházat meghirdetem valahol, magamnak meg "majd valamikor" veszek. Szerencsére Gergő, kedves kollégám és barátom duruzsolt a fülembe, hogy hajlamos vagyok hisztizni, menjek el, meg különben is és egyáltalán. Így aztán dacból és csakazértis elmentem. 
Ennyi reklámot megérdemelnek, a Bitboltról beszélünk.
Kocsival már háromszor voltam ott. Egyszer összeállíttattuk az új gépemet, egyszer elhoztuk, harmadszor meg ugye szerdán Gergővel. 
Az én tájékozódási képességem viszont katasztrofális. 
Az Iparkamaránál szálltam le a buszról, és elindultam a kollégák által mondott útvonalon. A török kajáldánál sikerült egy hatalmasat zakóznom, ráléptem a járdaszegélyre, és felborultam. Felállva megbillentem, és beestem egy bokorba... Vérző kézzel, és a fűtöl zöld tenyérrel folytattam utamat. 
Mentem, mentem, mendegéltem, míg a Kreszta-házhoz nem értem. És kurvára nem tudtam, hol vagyok. Felhívtam Gergőt, aki útbaigazított. 
Így megtaláltam a boltot, ahol teljesen sima és korrekt módon kicserélték a házat.
Hm... Mondtam már, hogy katasztrofális a tájékozódási képességem? 
A boltból kilépve nem tudtam, hol vagyok. Gergőt már nem akartam felhívni, mert bár tudja, hogy nem vagyok normális, a fokozat azért nem mindegy. 
Elindultam, gondoltam szűzhártya módjára majd csak kilyukadok valahol. 
Volt sok beülős-teraszos hely a környéken, szóval az is egy opció volt, hogy megpihenek egy kávéra. 
És egyszer csak a Széchenyi téren találtam magam. 
Leültem egyet szusszanni. (lásd még: rágyújtottam).
Ahogy így elmerengve bámultam a semmibe, odajöttek hozzám valami versenyen résztvevő fiatalok, akik aláírást gyűjtöttek egy "mexikói állatfaj megsegítésére". Egy A4-es papírt nyomtak elém, amit a legolvashatatlanabb aláírásommal aláfirkáltam.
Ezután odajött hozzám egy néni, és megkérdezte, hogy miért írtam alá a papírt, nem félek-e, hogy visszaélnek az aláírásommal.
Mondtam neki, hogy ez csak poén, játék... Erre persze az volt a válasz, hogy annak meg mi értelme volt, az ő idejében még értelmesebb dolgokkal foglalkoztak. 
Ennyiben maradtunk. 
Aztán a Baross út felé indultam el a buszra. 
Rengeteg vámosszabadin elszállásolt menekültet láttam, márkás cuccokban, menő telefonnal. Nincs ezzel gond, nem irigylem őket. Nyilvánvaló, hogy nem hobbiból hagyták el hazájukat. 
Vagyis van ezzel gond, erről nem elsősorban ők tehetnek...
De ők is. 
Próbálok óvatosan, politikailag korrekt módon fogalmazni...;)
Itt is voltak vetélkedő fiatalok, egy fürdőköpenybe öltözött srácnak kellett letérdelve "lánykérnie". Több csaj is megállt nekik, és vette a lapot, mosolyogva tartva az ujját. 
Voltam két Nemzeti Dohányboltban is. Az egyikben vizet vettem, a másikban cigit. A kilincs megtalálása csak az egyikben okozott gondot.:D
Már majdnem elértem a Honvéd ligetbe, és roppant büszke voltam magamra, hogy mennyit sétáltam.
Ekkor a zebrán pár kisebbségi jött velem szembe, járásomat utánozták, mutogattak rám, röhögtek rajtam. Sőt a társaságból az egyik csaj odajött hozzám, hogy a többiek szerint lehetne a feleségem. Az eszem majd megállt...:/
Aztán hazatértem. 
Facebookon még láttam egy tanulságos videót, a szilvásváradi önkormányzat ülésezett a tervezett fogyatékos otthonnal kapcsolatban. Kinyílt a bicska a zsebemben...:/
A fentieket elég alaposan ki is tárgyaltuk ismerőseimmal-barátaimmal facén...
Aztán pihi, tévé, olvasás, alvás. 
---
Szombat. Az ETO Parkban volt jelenésem, ahol mozgássérültek által űzhető sportágak bemutatóját tartották. 
Dél körül indultam el, először boltba mentem. 
Vettem fokhagymát, apám rendelt fél kilót. Fogalmam sem volt, mennyi fél kiló, de sikerült 42 dkg-t felmarkolnom...:)
Az ETO Parkban kiszúrtam a mozgássérültek megyei szövetségének új elnökét, akivel már beszéltem telefonon, de még csak képen láttam. 
Mennem kellett volna hozzá a héten, de sajnos elmaradt. 
Vagyis nem, mert végülis odamentem hozzá...XD
Jövő héten meg tényleg találkozunk...:)
Eldőlt, hogy mégiscsak megyek Pestre ottani sulim öregdiák-találkozójára, egy ismerősöm megy kocsival -de még milyennel...:P-, és engem is el tud vinni.:)
Végül, de nem utolsó sorban négy év után találkoztam Verával, aki Zsófi!:) Az igazat megvallva ez volt a második személyes találkozásunk, de iwiwen, facebookon többé-kevésbé rendszeresen tartottuk a kapcsolatot. Megismerkedésünkről egyébként itt olvashattok!:)
Alig ismertem meg, azóta szőke lett a Drága...:) És már élőben is elhangozhatott az Ifjú Hölgy megszólítás!:)
Egyébként egy sportágat sem próbáltam ki, elsősorban nézelődtem.
A speciálisan sportcélokra készülő kerekesszékkel azért mentem egy kört, hihetetlen, mennyivel másabb, mint egy "normál" kerekes szék, nagyon lehet vele menni.
Persze közös a két típusban, hogy addig nincs gond, amíg magadtól ki tudsz szállni belőlük...
Ja: bemutatót tartott Boczkó Gábor világbajnok párbajtőröző is. 
És volt kutyabemutató is. Mindkét eb speciálisan kerekesszékben élő mozgássérültek segítésére lett kiképezve.
Villanyt kapcsoltam, felvesznek a földről pénzérmét, kulcscsomót. 
Bevásárló kosarat cipelnek.
A leejtett virslit is felveszik, és csak külön engedély után eszik meg.
De ők is emberek. Vagyis kutyák: szeretnek frizbizni, de ha kaka lesz, akkor kaka lesz. Jó messzire elvonulva, frizbivel a szájban!:)
Szóval nem volt unalmas nap. 
Este meg NB1-es focimeccseket néztem. És mindhárom tippmixem elszállt. És a lottón sem nyertem...:(
De viszonylag időben lefeküdtem, és kialudtam magam.
---
Ma csak Sportért voltam, ebédre meg sonkás bundáskenyeret sütöttem. Meg önéletrajzon agyaltam. Meg jövő hetet tervezgettem.
Este 18.30-kor meg ETO-Debrecen focimeccs. 
Előtte Fradi-Újpest, a hírek szerint 24 ezer néző előtt, bár azt nem fogom végignézni, mert szerintem elvonulunk valami krimóba sörrenteni.
---
Jövő hét?
Bank, mozgássérült szövetség tuti. Személyi igazolványt kéne újítanom, meg nem kizárt, hogy útlevelet is. 
Meg egy-két régóta halogatott találkát is meg kéne ejteni. 
Hétvégén meg kinézek faterhoz. 
Mára pedig ennyi.
Jók legyetek, vigyázzatok magatokra!
Puszik, pacsik, éljenek a csajok!:)

Nincsenek megjegyzések: