2014. március 2., vasárnap

Hejesírási szabájzat

Adtam egy címet a bejegyzésnek, de van a fejemben egy másik cím is, lehet, hogy majd módosítom közzététel előtt, majd még kiderül...:)
---
Hétfőn a poszt megírása után bundás kenyeret sütöttem, és Kék fényt néztem. Ez a tévéműsor hatalmas rejtély számomra: szeretem a pozitív, a vidám dolgokat, és mégis minden héten megnézem, pedig se pozitív, se vidám dolgok nincsenek benne. Ennyi borzongás kell...:)
---
Kedden hosszúnapos voltam melóban, este 6 körül értem haza. És időben be is értem, szóval tényleg hosszú nap volt. 
A hülye fejemmel "pihenésként" persze bedöglöttem a gép elé, kb. másfél órába telt, mire elvonszoltam magam fürdeni és vacsorát készíteni. Akkorra persze a szemem is megfájdult...:/
De legalább a zárat "megjavítottam", fújtam bele ilyen nemtommilyen sprayt, és már nem szorul benne a kulcs.:)
---
Szerda. Délután 5-kor ETO-Debrecen meccs volt a stadionban, de nem mentem ki. Pedig az összefoglaló alapján jó kis meccs lehetett, nyertünk is 2-1-re. Szerintem még szemüveg nélkül is tetszett volna.:)
Inkább bementem apámhoz a kórházba, meglepően jól elbeszélgettünk. 
Az utóbbi napok eseményei azt mutatják, hogy erre a közeljövőben már nem nagyon lesz példa, de erről majd később...
Hazatérve megejtettem a heti rendes feszültséglevezető sörözés, majd fürdés, vacsi, és döglés volt a további program. 
---
Csütörtök. Meghalt Novák Dezső, a Ferencváros korábbi válogatott labdarúgója, majd edzője. A Fradi az ő irányításával jutott be 1995-ben a BL főtáblájára, azok a meccsek még "nemfradistaként" is nagyon emlékezetesek voltak...
Reggel kicsit nehezen indultam el itthonról, mert nem találtam az mp3-lejátszómat. Felforgattam az egész lakást, még a fürdőszobába, meg az ágyneműtartóba is benéztem... 
A lejátszó persze be volt dugva a számítógépbe...:/ :D
Egy hirtelen ötlettől vezérelve szabit kértem péntekre, így a csütörtök délután már hétvégi hangulatban telt el. 
Lepakoltam a ruhaszárítót, mostam, Szomszédokot néztem.
Vacsorakészítés közben a zsemlével együtt felvágtam a tenyeremet is... Jó dolog kétbalkezesnek lenni: mire megtaláltam és kibontottam a ragtapaszt, gyakorlatilag magától elállt a vérzés.:)
---
Péntek reggel valamennyire kialudtam magam, majd összeszedtem a befizetnivaló csekkeket. 
Közben eszembe jutott, hogy nem láttam este az elejétől a Szomszédokat, és bekapcsoltam a tévét, hátha ismétlik a régi jó teleregényt. 
Ismételték. Gyakorlatilag másodpercre ugyanonnan láttam, ahonnan csütörtökön...:)
A Vendelinben kezdtem a napot. Még egyszer összeraktam a csekkeket, meg összeállítottam a lottót, meg a tippmixet. 
A postán befizettem a csekkeket, és feladtam a lottót, meg a tippmixeket. Full kapufa lett az egész....:( :D
Onnan a plázába mentem, ahol vettem cipőt. 
Meg egy biszem-b@szom barcás hátizsákot. Amit azért jó, mert barcás. Meg mert nagy...:) 
És tinédzser-hátizsák a termék megnevezése. Szóval fiatalos vagyok...:)
Meg elemeket: végre megtaláltam a távirányító elemtartójának fedelét, viszont elhagytam (!) belőle az elemeket. 
Meg megvettem a Nemzeti Sport 2014-es Forma-1-különszámát is!:)
Az előjelek nem rosszak, remélem, Vettel tényleg nem fogja dominálni a szezont... Vagy csak altatnak a teszteken?:/ :D
Közben felszedtek tesómék, aput közben felhívtam, hogy 1 és 2 között megyünk érte. Mondta, hogy oké, intézzük a dolgainkat, ő most elvan. 
Aha: háromszor hívott fel, hogy hol vagyunk már...:O :D Fél 2-re értünk oda, szerintem teljesen korrekt. 
Aztán elmentünk bevásárolni, majd haza Écsre. 
Háááát őőőőő... 
Apunál a zárójelentés szerint némi szívritmuszavart állapítottak meg, és bőséges folyadékfogyasztást írtak elő. 
Fater persze nem p*csázik, igyekszik betartani az előírásokat: hazatérve egy hónap absztinencia után bő egy óra alatt olyan 1,5 liter vörösbort sikerült leküldenie. 
Híradót néztünk, tesómékkal beszélgettünk, majd jó hamar, olyan fél 9 táján kidőltem. 
---
Szombat reggel mire felkeltem, apám már újfent nem volt szomjas...
A jelek szerint jól sikerült a csípőprotézis műtét, az öreg ismét a régi önmagát idézi, már ami a taplóság határát súroló magabiztosságát és nagyképűségét illeti. 
Megfogadtam, hogy erről nemigen fogok írni itt a blogon, de ez azért kikívánkozott. 
Délelőtt a faluban intéztünk pár dolgot. Apunak rendeltünk ebédet, elmentünk boltba, meg egy rokon házaspárnak köszöntük meg a segítséget. 
Ott az új cipőmnek, és figyelmetlenségemnek köszönhetően estem egy nagyot az udvaron, apám mondta is, hogy figyeljek oda jobban... 
Én persze jeleztem, hogy ez nem volt szándékos, nem tartozik kedvenc hobbijaim közé a betonon fetrengés. 
Persze a vágott sem a tenyeremen felszakadt, így újabb ragtapasz-manőver következett, de legalább fater nem b*szogatott tovább... 
Aztán még a temetőbe is kimentünk Anyuhoz... 
Nem tudom megszokni... :( Annyira de annyira szar dolog ez, hogy el sem tudom mondani....
Hazamentünk, pakolászás, rendezkedés, pihi... 
Meg okostelefonon játszottunk mindenféle okos játékokat, előtte/közben/utána Edit sógornőm paprikás krumplit főzött, meg palacsinta is készült. 
A kettő kombójától kb. az ételmérgezés szintéig ettem magam, mire visszaértünk Győrbe, kb. a mozgás is nehezemre esett...:)
Itthon ennek megfelelően már csak a pihenés, és a döglés volt műsoron. Meg persze megnéztem a Ljubljana-ETO  meccset.
Meg beszélgettem egy "szülinapos" kolleginával. Akinek volt is születésnapja, meg nem is, tisztára mint a mesében.:)
Lefekvés, vagyis inkább elalvás előtt meg HVG-t olvastam. Volt benne egy tök érdekes (sic!) cikk a készülő új magyar helyesírási szabályzatról. 
Ebben leírják, hogy ismét szóba került az ly "kiirtása" a magyar nyelvből, mert hát nincs sok jelentősége, mert nem sokban tér el, a j betűtől. Kiejtésben aztán főleg...:)
Büszkén olvastam, hogy a cikk is megemlíti a drága nagymamámtól tanult "amit ly-nal kell írni, az nem hangzik olyan hülyén l-lel kimondva sem"-elméletet, szerintem teljesen működőképes a dolog. 
Ja, és a döntő érv az ly megtartása mellett a "Hogy nézne már ki leírva például hogy Erdéj vagy épp Hejesírási szabájzat?" Ennyi... Tök logikus érvelés!:)
-És cseréltem a címet!;)-
---
Ma már elmentem a kútra Sportért, kicsit rendezkedtem, meg beraktam egy mosást.
Mostanra lejárt a mosógép, szóval most teregetés következik.
Az ebéd szerintem az általam már-már legendássá kampányolt pesztós melegszendvics lesz, amit palacsintával fogok lefojtani.:)
Ja: olasz hetek vannak a Lidl-ben, van mindenféle érdekesség, mi szem-szájnak ingere. 
Ez meg itt az ingyenreklám helye.
És még rímelt is!:D
Délután legjobb tudomásom szerint irány a Dreher, megnézzük a Fradi-ETO-t! Itt a tavasz.:)
Holnap telefonvásárlás, még nem tudom pontosan, hogy milyet, de venni fogok egy újat...:)
Szerdán Magyarország-Finnország válogatott focimeccs a stadionban, jó lenne, ha addigra elkészülne a szemüvegem, mert fentről semmit nem fogok így látni...:/ :D
A jövő héten még mennem kell a kórházba az aput műtő doktornak köszönetnyilvánítani. Elég cinkes lesz a szitu, de legalább a stratégia megszületett. 
Meg tovább kell dolgozni a rendrakáson, elég mélyről indultam, messze még a vége, de azért alakul(gat). 
Hétvégén meg szerintem már németórát is fogok tartani. Meg ETO-meccs is lesz. 
Majd mesélek.:)
Mára viszont ennyi!
Jók legyetek!
Puszik, pacsik, éljenek a csajok!:)

Nincsenek megjegyzések: